Min senaste korsett

Som även blev ett "kuvert" åt födelsedagskortet åt min syster!
Korsetten har jag själv konstuerat genom att titta på andras korsetter och letat mig blå efter en mall så jag bestämde mig för att göra en egen och nu mer går det riktigt bra att konstruera korsetterna men innan jag kom på hur...... Jisses så jag höll på ...
 
Har använt
*Ett rosa prickit papper från Panduro (Best Creation Inc "Basic glitter paper" 12x12 Double sided)
*En vit hjärtspets (självhäftande) även den från panduro.
*Två rosor från det turkosa bradsetet från Panduro
*Rosetten bakom rosorna är gjord av ett turkost transparantband från panduro.
*Kortet är gjort av ett "basic pattern turqouise circle" från Panduro
*Fjärilen är ifrån Annelie & Mians scrapbooking i västerås
*Kortet är Chalkat med färg från chalkset som inköpt på py-hobby
*Bokstäverna är från Panduros foam stickers svarta!
*Blommorna på kortet är från Panduro  Körsbärsblommor
*På sidorna av korsetten tog jag ett volerat band för att täcka "kanterna" köpt på panduro för länge sen
 
Just i dag kunde jag "rapportera från vart allt kom men det kommer inte vara så lätt alla gånger då jag har massor av scrapgrejer liggandes och brukar ofta blanda nytt och gammalt..
 
 

  
 
1 Ewa Johansson:

skriven

Dom är ju skitläckra! Var hittar man beskrivning till dessa. Betalar naturligtvis för det. Verkligen häftiga!!! Mvh Ewa

Svar: Det är min egna mall som jag själv gjort efter att tittat på andras. Så skulle kunna maila den till dig med mått :) maila mig på [email protected]
Jessie

2 Sofie Holgersson :

skriven

Hej jag hade gärna med viljan ha en mall på hur man gör:)

Svar: Jag har måttat och haft mig själv så jag har ingen mall utan använder linjal och så, men skulel kankse kunna få till en mall :)
Jessie

Kommentera här: