Ny utmaning denna gång på Lisa-Olsis blogg!

Här kan ni hitta Lisa-olsis blogg !
 
Skissen ser ut på följande sätt!
 
Här är reglerna
Så här ser reglerna ut:
Gör ett kort efter min skiss, vrid, vänd, lägg till och dra ifrån
men man ska se att det är den här skissen du har utgått ifrån.
Det ska också på kortet finnas stygn sydda för hand eller på maskin
och/eller
minst tre pärlor, inte halvpärlor utan pärlor med hål i.!
 
Och min tolkning är följande!'
 
En förklaring till min tolkning!
Jag valde att sy fast mina pärlor på vingarna på fjärilarna och sedan även sy runt fåret med vanliga enkla rakstygn!  Fåret är en av blue nose friendsen, en klar favorit bland klistermärken. valde att lägga 4 lager med papper för att skapa kant effekten och sedan valde jag att stansa ut 4 blommor som jag sedan satte ihop med 4 till utstanade blommor!  de övriga fyra blomorna är köpta blommor. sedan valde jag att förena blommorna så de fick lite mer liknade looks genom att måla kanterna på de och sedan plasera halvpärlor/stenar. de köpta blommorna är målade med promarkers i en rosa nyans!
skar ut hexagoner och plaserade dem som en kulle målade även de runt om kanterna för att höja effekten!  sist men inte minst har jag valt att måla fjärilen med en lila promarkers för att få en önskad färg på den.där efter placerade jag 3 halvpärlor på mitten för att markera fjärilens kropp!
1 Lisa-olsi:

skriven

Vilket gulligt kort, lammet är ju så söt :)
Härliga färger och gulligt papper.
Tack för att du är med i vår utmaning.
Ha det gott//Lisa

Svar: Tack :) det var roligt <3 // Jessica
Jessie

Kommentera här: